Returer

På Norrgavel värnar vi om vår omgivning. Vi har därför valt att inte inkludera fysiska returfraktsedlar i de ordrar vi levererar – när dessa ändå allt som oftast inte används.

Hur gör jag en retur?

Du som kund har rätt att ångra ditt köp av lagervaror (dvs varor med leveranstid 3-5 dagar) inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Om du vill göra en retur av dina mottagna varor, följ instruktionerna nedan.

Gör såhär:
- Fyll i returformuläret längst ner på följesedeln
- Packa varan/de varor du önskar returnera. Notera att varan/varorna ska vara i ursprungligt skick.
- Lägg ner returformuläret och förlsut paketet väl.
- Besök sedan den här sidan för att skapa en QR-kod som du sedan visar upp hos ditt postombud. Postombudet hjälper dig därefter att skriva ut en returfraktsedel som möjliggör en retur av din order.

När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten. När vi får in din retur dras för kostnaden för frakten från beloppet av återbetalningen. Återbetalning sker efter mottagen retur med samma betalsätt som använts när du gjorde din beställning. Vänligen notera att det kan dröja upp till 14 dagar efter att vi har mottagit din retur innan den hanteras.

Hur vet jag att min retur har blivit hanterad?

När vi har hanterat din retur får du ett bekräftelsemail. I mailet framgår information om din retur samt återbetalning.

Hur returnerar jag en vara som kräver annat transportsätt än ombud?

Om du önskar göra en retur av varor som ej går att lämna till ett ombud, vänligen kontakta oss på kundtjanst@norrgavel.se så hjälper vi dig med bokningen av din returfrakt. 695 kr för större möbler som returneras via Norrgavels valda transportbolag. Transportbolaget kontaktar dig för att boka hämtning.