- Norrgavel
- Information
- Norrgavel
- Jobba på Norrgavel
Jobba på Norrgavel
Lediga tjänster
Här kan du läsa om tjänster som finns lediga hos oss på Norrgavel. Hittar du ingen tjänst som passar dig är du alltid välkommen att skicka en spontanansökan!
Här hittar du kontaktuppgifterna till våra butiker.
Butiksansvarig säljare på Norrgavel (80–100%) - Nacka/Stockholm
Människan i balans, naturen i balans, en planet i balans.
Så lyder Norrgavels vision, där vi uppmuntrar människan att vända uppmärksamheten inåt för att bättre förstå sig själv, naturen vi lånar och planeten vi delar. Norrgavel är ett värdegrundsdrivet företag som genom hållbara möbler vill inspirera till medveten konsumtion.
Vi söker nu en butiksansvarig säljare till vår butik i Nacka – en roll som kombinerar förstklassig kundservice med operativt ansvar för butikens drift. Vänligen notera att arbete kan förkomma i Stockholm city också.
Beskrivning av tjänsten
Rollen som butiksansvarig säljare är tvådelad, där du kombinerar:
» Säljarrollen – Du ansvarar för att leverera inspirerande och personliga kundmöten som håller hög kvalitet.
» Butiksansvaret – Du stödjer butikschefen genom att ta operativt ansvar för butikens drift och utveckling.
Säljarrollen
I säljarrollen ligger fokus på att aktivt möta kunder och hjälpa dem i deras köpprocess. Du är kompetent, inspirerande och lyhörd för kundens behov. Genom din förmåga att göra behovsanalyser skapar du en personlig och positiv upplevelse för varje kund.
» Kundmöten: Hjälp och vägledning genom hela köpprocessen.
» Uppföljning: Aktiv uppföljning av tidigare kundmöten och offerter.
» Dagliga uppgifter: Ta betalt, fylla på varor, exponera produkter och skapa en ren och trivsam butiksmiljö.
Butiksansvaret
Som butiksansvarig stöttar du butikschefen i att driva och utveckla butiken. Du tar ansvar för den operativa driften och bidrar till att butiken når sina mål.
» Operativt ansvar: Planering av bemanning, inköp och butikens visuella uttryck.
» Utveckling: Initiera och genomföra förbättringar som säkerställer butikens framgång.
» Administrativa uppgifter: Hantera fakturor, beställningar och rapportering.
» Ledarskap: Stötta kollegor och bidra till ett samarbetsinriktat butiksteam.
Arbetsområden
» Leverera kundmöten av högsta kvalitet och bidra till att butikens försäljnings- och resultatmål uppnås.
» Ansvara för operativ drift: bemanning, inköp och visuellt uttryck.
» Aktivt följa upp kundkontakter och lämnade offerter.
» Säkerställa en välorganiserad och attraktiv butiksmiljö.
» Bidra till teamets utveckling och stötta kollegorna i det dagliga arbetet.
» Arbeta med prismärkning, enklare möblering och städning vid behov.
Vem är du?
Vi söker dig som är enkel, engagerad och brinner för att möta människor. Din passion för kundmötet kombineras med ett stort intresse för Norrgavels värdegrund och historia.
Du motiveras av att arbeta mot gemensamma mål och ser stort värde i att bidra till ett starkt team. Samtidigt är du trygg i en ledarroll och trivs med att ta ansvar för butikens operativa drift. Du har en naturlig förmåga att organisera och strukturera, samtidigt som du kan vara flexibel och hantera avvikelser.
Vi ser gärna att du:
» Har erfarenhet av sälj och kundservice, gärna inom detaljhandel.
» Trivs i en ansvarstagande roll med varierande arbetsuppgifter.
» Är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift.
» Har ett strukturerat arbetssätt och är van att arbeta mot deadlines.
» Motiveras av att nå resultat genom samarbete och god planering.
Praktisk information
Vi ser fram emot din ansökan senast 16 mars 2025. Ansökan sker via mail till kevin.chu@norrgavel.se. Använd inte Linkedins funktion för att ansöka.
Intervjuer sker löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Kevin Chu på kevin.chu@norrgavel.se eller telefonnummer 0709-695939.
Välkommen med din ansökan!
Kundtjänstmedarbetare - Sommarjobb - Malmö
Vi söker nu sommarpersonal till vårt kundtjänst-team för att möta ett ökat behov under sommarmånaderna och för att fortsatt ge våra kunder en köpupplevelse i världsklass. För oss är det viktigaste att hitta rätt person i denna rekrytering och det är därför avgörande att du matchar med befintligt team och Norrgavels värdegrund. Du är lättlärd, kundfokuserad och kommunikativ. Som huvudmål i ditt arbete har du att skapa högsta möjliga kundnöjdhet och bidra till återkommande kunder som har förtroende för Norrgavel.
Befattningen
Som Kundtjänstmedarbetare under sommaren (80–100% anställning) fokuserar du på att säkerställa en hög servicenivå och en effektiv hantering av inkommande frågor via mail, telefon och chatt. Du hanterar frågor och rekommendationer som rör vårt sortiment, leveranser, fraktlösningar och reklamationer. Viss orderläggning och fakturering förekommer. För att du ska få en bra start på arbetet ser vi att du kan påbörja anställningen i maj för att börja med upplärning.
Din bakgrund
» Det är meriterande med tidigare erfarenhet från kundservice och självständigt arbete.
» Du har stor vana av att arbeta i affärssystem och Office 365, med goda kunskaper i Teams och Excel. Erfarenhet av Pyramid och Kundo är meriterande.
» Bakgrund inom möbelbranschen är meriterande, men inte ett krav.
Personliga egenskaper
» Du brinner för kundservice och engageras av att ge våra kunder ett trevligt, tydligt och personligt bemötande.
» Du är duktig på att kommunicera pedagogiskt och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du kommer dagligen att använda engelska samt beröra övriga nordiska språk. Du förstår norska och danska i tal och skrift.
» Du är ansvarstagande, flexibel, nyfiken och lösningsorienterad.
» Du har ett strukturerat arbetssätt där du ser till att saker blir gjorda, och du tycker det är kul att ständigt förbättra och utveckla hur vi arbetar. Tydliga mål motiverar dig i ditt arbete.
» Du behöver kunna hantera många arbetsuppgifter parallellt.
» Du är aktiv och bidrar till ditt teams välmående och utveckling
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig en spännande sommarjobbstjänst där du får möjligheten att både utveckla och utvecklas. Betald utbildning och introduktion genomförs under schemalagd tid, med start enligt överenskommelse, men helst under maj månad. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 80–100%.
Din arbetsplats är vårt kontor i centrala Malmö men vi erbjuder givetvis flexibla arbetsmöjligheter. Vi ser gärna att du kan börja i maj för upplärning, givetvis enligt överenskommelse och vad som funkar för både dig och oss. Du rapporterar till vår försäljningschef, Dino Jahic Herslow.
Låter det här spännande?
Vi vill ha din ansökan snarast, senast den 16 mars 2025, då vi hanterar inkommande ansökningar löpande. Maila ditt CV och personliga brev till jobb@norrgavel.se. Märk rubriken med ”Kundtjänstmedarbetare - Sommarjobb”.
Försäljningschef på Norrgavel (100%) - Malmö
Ansökan sker via mail. Se uppgifter längst ner i annonsen.
Människan i balans, naturen i balans, en planet i balans
Så lyder Norrgavels vision, där vi uppmuntrar människan att vända uppmärksamheten inåt för att bättre
förstå sig själv, naturen vi lånar och planeten vi delar. Norrgavel är ett värdegrundsdrivet företag som
genom hållbara möbler vill inspirera till medveten konsumtion.
Vill du vara en del i att utveckla och säkerställa Norrgavels försäljning och kundresa?
Vi söker dig som inspireras av ett starkt varumärke och ser möjligheter att utveckla Norrgavels butiker
och försäljningskanaler. Du har ett genuint intresse för hållbarhet och kvalitet. För att trivas i rollen är du
en person som får energi av att jobba mycket tillsammans med andra människor och av att ha många
kontaktytor i organisationen.
Som Försäljningschef på Norrgavel har du det övergripande ansvaret för försäljningsutvecklingen i
Norrgavels försäljningskanaler, idag sex butiker och e-handel. I rollen arbetar du nära VD, kollegor i
ledningsgruppen samt butikschefer och e-commerce-ansvarig. Du leder våra butikschefer att nå sina mål
genom att vara en närvarande och stöttande ledare.
För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet från liknande roller och att du känner dig trygg i rollen
som ledare. Du har goda analytiska färdigheter och kan arbeta strukturerat med försäljningsuppföljning.
Det är viktigt att du är nyfiken, lösningsorienterad, ansvarstagande och noggrann. Du tar tag i såväl nya
som mer rutinmässiga arbetsuppgifter och du är prestigelös.
Tjänsten innebär en resande roll där du regelbundet besöker våra butiker för att stötta butikscheferna i
deras dagliga arbete, identifiera förbättringsområden och säkerställa att vi skapar den bästa
kundupplevelsen.
Du har personalansvar för cirka 10 medarbetare inom försäljning och kundtjänst.
Tjänsten är på heltid och vi tillämpar tillsvidareanställning som föregås av provanställning.
Arbetsplatsen är Norrgavels kontor i Malmö
Låter det här spännande?
Vi ser fram emot din ansökan, CV och personligt brev, till jobb@norrgavel.se.
Märk mailet med “Försäljningschef”. Urval och intervjuer sker löpande.
Använd inte Linkedins funktion för att ansöka.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofie Richter, VD sofie.richter@norrgavel.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Controller / Ekonomichef på Norrgavel (100%) - Malmö
Ansökan sker via mail. Se uppgifter längst ner i annonsen.
Människan i balans, naturen i balans, en planet i balans
Så lyder Norrgavels vision, där vi uppmuntrar människan att vända uppmärksamheten inåt för att bättre
förstå sig själv, naturen vi lånar och planeten vi delar. Norrgavel är ett värdegrundsdrivet företag som
genom hållbara möbler vill inspirera till medveten konsumtion.
Är du bra på att hitta nya möjligheter samt optimera en verksamhet för att nå strategiska mål?
Vi söker dig som inspireras av ett starkt varumärke och ser möjligheter för Norrgavel att växa. Du har ett
genuint intresse för hållbarhet och kvalitet. För att trivas i rollen är du en person som får energi av att
jobba mycket tillsammans med andra människor.
Som Controller/Ekonomichef på Norrgavel är uppdraget att vidareutveckla den interna
ekonomifunktionen, och därmed stödja företagets olika delar för att möjliggöra fortsatt tillväxt. I rollen
arbetar du nära VD, kollegor i ledningsgruppen samt två erfarna medarbetare
Dina huvudsakliga uppgifter blir att ansvara för löpande redovisning fram till årsbokslut. I din roll arbetar
du nära VD och funktionsansvariga och stödjer verksamheten med analyser, uppföljning och framtagande
av beslutsunderlag. I ditt uppdrag ingår också att arbeta med löpande förbättringsarbete, för att säkerställa
effektiva rutiner och arbetssätt med hög servicegrad. Tjänsten innebär många kontaktytor inom företagets
alla delar vilket ställer krav på nyfikenhet och ambitionen att tillsammans ta nästa steg i Norrgavels
utveckling
För att lyckas i uppdraget har du erfarenhet från liknande uppgifter och är intresserad av personlig och
professionell utveckling. Vi ser gärna att du i tidigare uppdrag arbetat med detaljhandel och e-handel.
Det är viktigt att du är lösningsorienterad, ansvarstagande och noggrann. Du tar tag i såväl nya som mer
rutinmässiga arbetsuppgifter och du är prestigelös. Rollen kräver också att du är social och mycket
kommunikativ och trivs med att arbeta mot många kontaktytor i organisationen. Företaget använder
affärssystemet Pyramid och MediusGo, varför erfarenhet från dessa är meriterande.
Tjänsten är på heltid och vi tillämpar tillsvidareanställning som föregås av provanställning.
Arbetsplatsen är Norrgavels kontor i Malmö.
Låter det här spännande?
Vi ser fram emot din ansökan, CV och personligt brev, till jobb@norrgavel.se.
Märk mailet med “Controller/ekonomichef”. Urval och intervjuer sker löpande.
Använd inte Linkedins funktion för att ansöka.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Olsson, styrelseledamot christer.olsson@norrgavel.se
Varmt välkommen med din ansökan!