Kundtjänst

Vill du kontakta oss?

Mejl

kundtjanst@norrgavel.se
Besvaras måndag-fredag. Vi svarar vanligtvis inom 24 timmar.

Vi är på utbildning 21-22 september och svarar så snart vi kan, svar kan dock dröja lite längre än vanligt. Tack för visad hänsyn!

Chat

Måndag till fredag 8.00-17.00
Söndag 18.00-21.00
Lunchstängt 12.30-13.30

Stängd 21 september

Telefon – vi ringer gärna upp dig!

Skicka ett mail till kundtjanst@norrgavel.se
Ange Telefon i mailets rubrik (Obs endast ”Telefon”).

Inkludera följande i mailet:
- Beskriv kortfattat ditt ärende
- Eventuellt ordernummer samt butik
- Ditt telefonnummer

Vi gör två uppringningsförsök och gör vårt yttersta för att ringa så snart som möjligt.

Varmt välkommen att kontakta Norrgavels kundtjänst vid frågor, beställningar eller för tips och råd vad gäller vårt sortiment. Dino, Johan & Axel hjälper dig gärna!

          » frågor som rör din leverans
          » hjälp vid orderläggningen
          » om du önskar beställa till en adress utanför Sverige & Norge

Information gällande leveranstid på möbler

På Norrgavel arbetar vi till stor del med kundorderstyrda beställningar och naturmaterial. Detta innebär att möblerna du beställer tillverkas och anpassas efter dina önskemål när vi får din beställning. I dagsläget påverkas vi på Norrgavel och även våra tillverkare av den rådande pandemin (covid-19), vilket kan innebära att leveransförseningar med kort varsel förekommer.

Vår ambition är alltid att hålla de preliminära leveranstiderna vi anger vid beställningstillfället samt att kommunicera till dig i så god tid vi bara kan om dessa ändras – men tyvärr innebär rådande situation att förseningar utanför vår kontroll förekommer och att kommunikationen angående din order kan komma med kort varsel.
Vi kan tyvärr inte utlova eller garantera kompensation då rådande osäkerhet i samhället påverkar vår möjlighet att leverera och planera som vanligt.

Stort tack för din förståelse! Du är alltid välkommen att höra av dig till oss på kundtjanst@norrgavel.se om du har frågor om din specifika order.

Vanliga frågor & svar

I vårt forum kan du söka bland vanliga frågor och svar! Hittar du inte svaret på just din fråga går det givetvis bra att ställa oss en ny fråga.

          » frågor om Norrgavel
          » våra möbler och övrigt sortiment
          » tillverkning
          » skötsel & underhåll

Ställ en fråga

Reklamationer

Vi arbetar kontinuerligt med att säkerställa att våra produkter håller högsta kvalitet innan de levereras till dig.

För en effektiv hantering av ditt ärende önskar vi följande information:
          » ordernummer
          » mobilnummer
          » kort beskrivning av det upplevda felet
          » bilder (vid ev. fraktskada önskas även foto på emballage)
          » vilken butik produkten beställdes från

Foton som krävs vid reklamation

För att möjliggöra en skyndsam och korrekt bedömning av din reklamation – vänligen bifoga foton enligt följande tre punkter:

1. Ett foto som visar hela produkten.

2. Ett foto taget 1–1,5 m från reklamationsorsak/skada (här symboliserat med en gul lapp).

3. Ett foto taget 25–30 cm från reklamationsorsak/skada (här symboliserat med en gul lapp). För att lättare bedöma storleken, fotografera tillsammans med ett måttband eller något som gör det enkelt att uppfatta skalan.

Utöver de tre obligatoriska bilderna, kan givetvis fler foton och filmer vara till hjälp för att bedöma ärendet på bästa sätt. Mejla oss på reklamation@norrgavel.se. Tack på förhand!

Du har enligt  konsumentköplagen  alltid 3 års reklamationsrätt avseende produktfel. Den förutsätter att reklamation sker så snart felet kunnat konstateras. Rätten att reklamera gäller inte fel som uppkommit till följd av bristande skötsel, felaktigt handhavande eller normal förslitning.

Mer information hittar du i våra köp- och leveransvillkor.

Offentlig miljö

Arkitekt eller inredare?

Då kan du handla från Norrgavel till dina projekt och kunder.

Kontakt Sverige

offentligmiljo@norrgavel.se

Kontakt Norge

oslo@norrgavel.no

Privata miljöer

Arbetar du som professionell inredare mot den privata marknaden? Då kan du handla från Norrgavel till dina projekt och kunder. Kontakta kundtjanst@norrgavel.se så hjälper dom dig med ditt ärende.

Prislista & rabatter

Norrgavel arbetar inte med en speciell nettoprislista för offentlig miljö. Vi ger istället generella rabatter utifrån vår konsumentprislista eller offererar beroende på omfattningen av affärerna med våra kunder och volymer av enskilda produkter i projekt.

Möbeltyger

De flesta av våra möbeltyger klarar krav för offentlig miljö. Vill du använda insända tyger går det också bra till vissa möbler.

Butiker & övriga kontaktuppgifter

Butiker

Öppettider och information om våra butiker hittar du här.

Övriga kontaktuppgifter

Kontaktuppgifter till oss som arbetar på Norrgavel hittar du här.